Hakkımda

Fotoğrafım
marmaris, Türkiye
Serseri ruhum beni bu siteyi yapmaya yöneltti

19.12.10

3. GÜN JEEP SAFARİ TURU HİSARÖNÜ KÖRFEZİNE

41. YIL BULUŞMAMIZIN 2. Gününde jeep safariye çıktık.

Marmaris dünyaca ünlü iki körfezin ortasında yer alır. Biri Gökova Körfezi diğeri Hisarönü Körfez. Her körfezde de çam ağaçları denizin en temiziyle kucaklaşır. Yani yeşilin bittiği yerde mavi başlar. Mavi bittiğinde yeşil... Sırtınızı bir koca çama dayayıp ayaklarınızı denizde serinletebilirsiniz. Bu körfezlerin her koyunda sizi mavinin bir başka tonu karşılar...

Arkadaşlarımız bu güzellikleri üstü açık jeep'lerle yaşasın istedik. Hayatlarında unutamayacakları bir gün geçirsinler...
Kimden 3. gün Hisarönü Körfezine Jeep Safari

Adler Oteldeki kahvaltı sonrası kapıda bekleyen Jeep'lere yerleştik. Kısa bir Marmaris turu.

İlk Durak; Marmaris ve Marinasını seyir terasından izlemek için verildi.

Hisarönü Körfezinde, Dünya Turizminde çeşitli özellikleriye ön plana çıkmış dört köy yer alır; Hisarönü, Orhaniye, Turgut ve Selimiye Köyleridir bunlar.

Marmaris-Datça otoyolunda Hisarönü tabelasından sapıyoruz.

2. Durağımız; Hisarönü Köyü sahili. Buradaki otel, su sporu meraklılarının tercih ettiği bir konaklama merkezi. 69 Mezunları körfezle tanışıyor.

3. Durağımız; Orhani Köyü, Martı Marina ve Dünyaca ünlü Kızkumu manzarasına hakim seyir terası. Bu manzara arkadaşlarımızı gerçekten, hayranlık içinde bırakıyor. Fotoğraf çekme yarışına giriliyor.

4. Durağımız; için, Orhaniye Köyünde evlerin ve bahçelerinin içinden geçerek, deniz kıyısında yer alan İngilizin Yeri'ne geliyoruz. Kimisi denize giriyor, kimi güneşleniyor. Hülya bara, Sebahattin uduna koşuyor. Fasıl heyeti kuruldu bile. Çaylar, kahveler, buz gibi biralar geliyor.

5. Durağımız; KIZKUMU. Marmaris'e gelipte Kızkumunu görmeyen turist bulamazsınız.
Kızkumu; denizin ortasında, üzerinde yürünebilen, zaman zaman güneşlenilebilinen, doğal olarak oluşmuş, 550m. uzunluğunda bir doğa harikası. Med-cezir durumuna göre denizin üzerine de çıkabiliyor, 15-20cm. aşağısında da olabiliyor. Yol denizin üstünde ise, denizin ortasında havlularını sermiş turistlerin görüntüsü hayli ilgiç oluyor.
Arkadaşlarımız da denizde yürümenin keyfini elbette çıkarıyorlar. Kimimiz de develere merak sarıyor.

6. Durak; Safari, güneş,deniz.. karınlar acıkmış olmalı. Turgut Köyünde otantik bir restoranda, açık büfe yemeğimizi alıyoruz. Hava sıcak, soğuk bira da iyi gidiyor. Yok canım meşrubat içenlere lafımz yok....

7. Durak; Gerçek safari zamanı. Ana yoldan ayrılıyoruz. Derelerden geçip, tozlu topraklı bir yoldan ilerliyoruz. Tümümüz pür neşe. Her Jeep'te ayrı bir müzik ayrı bir oyun. Hedef Turgut Köyü Şelalesi. Jeep'lerden iniliyor, Ahşap asma köprülerden geçip orman yolunda ilerliyoruz. Bir dere bizi bizi takip ediyor. Şelalede kısa bir mola veriyoruz. Ayni şartlarda geri dönüş ve tekrar ana yoldayız.
Bu günkü yolun tamamı boyunca, bir tarafımız çam ormanı, bir tarafımız sayısız koylar...

8. Durak; Selimiye Köyü uzaktan görülmeye başladı. Manzara muhteşem. Ülkemizdeki en güzel balıkçı köyü. Kimi köyü geziyor, kimi muhteşem denizine dayanamıyor. Bu satırların yazarı ben Ali Vildan, denize girmeyi pek sevmem. Ama ne zaman Selimiye Köyüne gelsem, denize girmeden ayrılamam. Buranın denizi, insanı resmen davet eder.
Not; Selimiye Köyünde, her noktasından denize girebilirsiniz.

Geri dönüş zamanı. Geldiğimiz yoldan değil dağ yolundan geri döneceğiz. Bayır Köyü sapağından giriyoruz. Sıcak hava yerini serin havaya bırakıyor. Millet havlulara sarınıyor. Yol giresun yaylarını aratmıyor.

9. Durak; Bayır Köyü. Bu köy 950 Yıllık Anıtsal çınar ağacıyla ünlü. Deniyoruz gövdesini 7 kişi anacak çevreyebiliyor. Çevresinde üç kez dönün dileğiniz yerine gelir. Dilek tutanlarımız var. Kimimiz Marmaris'in meşhur çam balına hücum ediyor. Yola devam. Dağ köylerinden geçiyoruz.

10. Durak; noktamızda İçmeler ve Marmaris Marina ayaklarımız altında.

11. Durak; İçmeler seyir terasında durup, içmeler manzaralı resimler çekiyoruz. İçmeler, Marmaris'e 7Km. uzaklıkta bir modern tatil beldesi.

Haydi arkadaşlar otelimizin açık büfesinde çeşit kalmayacak....

NOT; Marmaris'te safari turları değişik güzergahlarda hergün yapılr. Ancak yukarıda ki yazıda anlatılan güzergah ve mola yerlerinin çoğu bizim turumuza özgün olup, Ali Vildan tarafından tespit edilmiş ve uygulatılmıştır.